当システム
  詳細検索
Japanese | English 

Nara Women's University Digital Information Repository > 040 大学院人間文化研究科 > 人間文化研究科年報 > 第26号 >

このアイテムのファイル:

ファイル 記述 サイズ形式
AN10065983_V26pp251-259.pdf452.45 kBAdobe PDF見る/開く
タイトル: ADDIE モデルに基づくWeb マンガ教材の開発とその評価
その他のタイトル: Development of manga based e-Learning contents in accordance with the ADDIE model and its evaluation
著者: 松本, 多恵
著者(別表記) : Matsumoto, Tae
著者読み: まつもと, たえ
キーワード: e-Learning; 教材開発; マンガ教材; インストラクショナルデザイン; ADDIE
発行日: 2011年 3月31日
出版者: 奈良女子大学大学院人間文化研究科
引用: 松本多恵 : 人間文化研究科年報 (奈良女子大学大学院人間文化研究科) , 第26号, pp. 251-259
抄録: In this paper, we have developed manga based e-Learning contents. Different from the usual text based e-Learning contents, manga based contents have advantages such as it is easy to read and easy to understand. We have used the ADDIE model to create contents. The ADDIE model is one of the instructional design model and is constituted by the following five phases; Analysis, Design, Development, Implementation and Evaluation. Using this model, we can clarify the critical point of the problem and develop the e-Learning contents effectively. We use thus created manga contents for the learning questionnaire. The result show that manga media make the contents more creativity and keep student ユs motivation of learning high.
URI: http://hdl.handle.net/10935/2823
ISSN: 09132201
出現コレクション:第26号

このアイテムの引用には次の識別子を使用してください: http://hdl.handle.net/10935/2823

当システムに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2006 MIT and Hewlett-Packard - ご意見をお寄せください