当システム
  詳細検索
Japanese | English 

Nara Women's University Digital Information Repository > 040 大学院人間文化研究科 > 人間文化研究科年報 > 第26号 >

このアイテムのファイル:

ファイル 記述 サイズ形式
AN10065983_V26pp309-319.pdf426.76 kBAdobe PDF見る/開く
タイトル: 中国の小学校における「研究性学習」の特質と課題
その他のタイトル: Characteristics and problems of "Researched study" in elementary school in China
著者: 楊, 欣
著者(別表記) : Yang, Xin
キーワード: 中国; 研究性学習; 事例研究
発行日: 2011年 3月31日
出版者: 奈良女子大学大学院人間文化研究科
引用: 楊欣 : 人間文化研究科年報 (奈良女子大学大学院人間文化研究科) , 第26号, pp. 309-319
抄録: The purpose of this study is to clarify characteristics and problems of "Researched study" that is one area of "Integrated practice activities" newly founded in a recent Chinese educational reform. Firstly, the regulations of "Researched study" in the national curriculum book and explanations of it in some guidance books are examined to show the characteristics of it. Secondly, a practice of "Researched study" in TianJin City T elementary school is actually observed, recorded and analyzed. In addition, the evaluation of the practice by a researcher of the TianJin city east district education bureau is examined. Through the comparative examination of the three materials, the regulations of "Researched study", the analysis of the practice and the evaluation of the researcher, it is shown that the problems of "Researched study" are not only defects of the educational system to practice "Researched study", but also the fundamental comprehension of the teachers about "Researched study".
URI: http://hdl.handle.net/10935/2828
ISSN: 09132201
出現コレクション:第26号

このアイテムの引用には次の識別子を使用してください: http://hdl.handle.net/10935/2828

当システムに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2006 MIT and Hewlett-Packard - ご意見をお寄せください