当システム
  詳細検索
Japanese | English 

Nara Women's University Digital Information Repository > 040 大学院人間文化研究科 > 人間文化研究科年報 > 第27号 >

このアイテムのファイル:

ファイル 記述 サイズ形式
AN10065983_V27pp227-238.pdf940.2 kBAdobe PDF見る/開く
タイトル: 韓国におけるC. オルフの幼児音楽教育研究の歴史的変遷―『幼稚園教育課程』との関連を中心として―
その他のタイトル: Historical Changes of Korea’s C. Orff Children Music Education Research―Centered On Its Relationship with Kindergarten Education Curriculum―
著者: 河, 兌煕
著者(別表記) : Ha, Taehee
キーワード: C. Orff’s Music Education; Korea’s Kindergarten Education Curriculum; Children Music Education Research Trend; 韓国の幼児音楽教育; C.オルフ音楽教育; 幼稚園教育課程; 研究動向; 歴史変遷
発行日: 2012年 3月31日
出版者: 奈良女子大学大学院人間文化研究科
引用: 河兌煕 : 人間文化研究科年報(奈良女子大学大学院人間文化研究科), 第27号, pp. 227-238
抄録: The present study reviews how C. Orff’s Music Education has been studied in Korea in reference to the revisions in Korea’s Kindergarten Education Curriculum. We can find many researches on Orff’s children music education in Korea, but most of them are focused solely on its methodological aspect and fails to realize the philosophical principle. Because of such research tendency, the practice of Orff’s children music education in Korea has been changing according to the revisions in Korea’s Kindergarten Education Curriculum. There are a few studies that balance methodological and philosophical aspects in Orff’s music education. In order to improve the practice of Orff’s children music education in Korea, we have to integrate the researches of both methodological and philosophical aspects of Orff’s music education theory.
URI: http://hdl.handle.net/10935/2972
ISSN: 0913-2201
出現コレクション:第27号

このアイテムの引用には次の識別子を使用してください: http://hdl.handle.net/10935/2972

当システムに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2006 MIT and Hewlett-Packard - ご意見をお寄せください