当システム
  詳細検索
Japanese | English 

Nara Women's University Digital Information Repository > 040 大学院人間文化研究科 > 人間文化研究科年報 > 第27号 >

このアイテムのファイル:

ファイル 記述 サイズ形式
AN10065983_V27pp147-156.pdf863.11 kBAdobe PDF見る/開く
タイトル: 幼児期の均等配分の発達に関する研究展望
その他のタイトル: Development of Equal Distribution in Preschool Children
著者: 山口, 真希
著者(別表記) : Yamaguchi, Maki
著者読み: やまぐち, まき
キーワード: 子ども; 幼児; インフォーマル算数; 均等配分; 分配行動; 教育
発行日: 2012年 3月31日
出版者: 奈良女子大学大学院人間文化研究科
引用: 山口真希 : 人間文化研究科年報 (奈良女子大学大学院人間文化研究科), 第27号, pp. 147-156
抄録: The purpose of this study was to discuss the previous studies about young children’s development of concepts about equal distribution based on.  In this paper, the previous studies were divided into two frames. One postulated that children rely on action of sharing when they first learn division. The other suggested that children who can divide equally also understand the equivalence. It is not so clear from the former’s studies whether sharing abilities are based on solving division problems. In the latter, the methodology (observe children’s strategies in equal distribution task) used in the study by Piaget et al. was useful to know development of number concepts of young children. They revealed that every child uses algorithm to divide equally, but not all children understand the equivalence. However little is known about distributive strategies and development of number concepts. Therefore, it is necessary to investigate the relationship between number concepts and equal distribution (including strategies) for knowing development of number concepts of young children.
URI: http://hdl.handle.net/10935/2979
ISSN: 0913-2201
出現コレクション:第27号

このアイテムの引用には次の識別子を使用してください: http://hdl.handle.net/10935/2979

当システムに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2006 MIT and Hewlett-Packard - ご意見をお寄せください